Alla inlägg den 2 september 2009

Av Helene - 2 september 2009 13:23

Igår kväll var jag ute och körde med häst och släp.

Inga problem så länge vi höll oss till E6 och det var ljust ute. Problemen, och det var ett antal om man vill se det så, var att alla grodor som letar efter höstboende eller partaj var ute på vägen från Fjärås till Sätila.

Alltså, jag blir lite sorgsen när jag ser dom här grodorna eller paddorna sitta och glo mot ljuset på bilen och det går inte att undvika att köra på dom.

Det vimlar av dom så man kan ju inte väja heller.

Visserligen var hästen kvarlämnad i sitt stall så transporten var ju inte så tung men dom blir ju platta i alla fall.

Det har varit så på den här vägen många gånger den senaste tiden. Särskilt när det regnar förstås. Undrar alltid över denna massförflyttning måste jag säga. Det är i alla fall sorgligt tycker jag.

Andra djur jag stött på är grävlingar. Dom finns banne mig överallt och inte bara under mitt hus. Rävungar skuttar det omkring också. I synnerhet länst vägarna tyvärr. Inte stora chanser att överleva där inte.

Igår var det träning i Hermanstorp igen.

Det var kanonhärligt väder. Alldeles ljummet ute.

Alla som var med på träningen var nöjda med sina ansträngningar.

DD höll sig ganska lung den här gången, hon skuttade bara lite när det blev för roligt....som här tex




Den här gången var hon skum på en gul bom som låg vid en grav. Sånt hoppar man inte över tyckte hon och bar sig krångligt åt en stund men så plötsligt bestämde hon sig för att hoppa om än med viss tvekan.

Man skall ju inte bara kunna hoppa om man rider fälttävlan. Det gäller att ha viss hastighet också utan att rida för fort. Dessutom är det rejäla avstånd mellan hindren så det blir en hel del galoppstäckor.

Igår fick gänget känna på hur det var när dom hoppade och red lite längre sträckor mellan hindren.




Kul är det att titta på. Jag tycker att dom är både modiga och duktiga alla tjejerna och deras hästar.

Hemma i hagen går våra två skogsmullar.

Lord fastnade på kort häromdagen. Visst är han allt ganska söt?


Har idag varit och inhandlat lite brädor till Lisens box. Det är inte gratis precis. Lite chockad är jag nog över vad det kostade. Nu är dom i alla fall uppspikade och väggen längst in i boxen är nu klar.

Jag är helnöjd. Lite färg på den och det kommer att kännas kanonbra.

Fortsätter nu med diverse annat hemmastök. Det regnar till och från så det passar bra att pyssla under tak.

kram på er alla



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards