Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

Uppretad kan man säga

Av Helene - 23 juli 2008 16:46

Nu är jag så trött på att leta efter jobb så jag kan kräkas.

Varje dag håller jag tummarna för att det skall finnas något att söka som kan vara vettigt men nä då, det lyser med sin frånvaro.

Jag har verkligen försökt hålla modet uppe men jag känner att det är på väg att svika mig helt.

Inte nog med att det körs cross utanför huset så man inte kan tänka, det är en varm dag också, det gör inte hjärnaktiviteten bättre, inte på mig i alla fall.( jag är ingen fan av crossåkning, blir nervös av ljudet)

Idag var jag inne på platsbanken och tittade igen. Måste hoppa över några dagar då och då eftersom jag lusläst alla gamla tjänster.

Jag blir så ledsen varje gång och nu börjar jag tro att jag är gammalmodig och inte har hängt med i skolans utveckling allas de senaste 5 åren. Kan ju i och för sig stämma eftersom jag varit sjukskriven en tid.

Det finns ju inga heltider längre och framförallt så finns det tjänster på 60 % i en termin. Vem kan arbeta 60 % och överleva? Det är nästan så jag tror att det har blivit ett kall och sen lever man på luft eller något sånt.

Jag häpnar över dessa halvtider och lite mer än halvtid som finns i massor att söka för en termin. Massor är kanske synd att säga eftersom det är få tjänster men de som finns där kan du inte leva på om du har turen att få någon. Herregud, jag har jobbat som lärare sen 79 och resan till ett jobb är väldigt lång för mig verkar det som.

Mitt i detta elände med arbete för att få inkomst så skall huset jag bor i säljas. Så nu måste jag flytta igen och det tycker jag känns fruktansvärt jobbigt. Har ju ganska nyligen flyttat hit för att det skulle ge mig och min djurhomeopati en nystart eftersom det fanns såna möjligheter här. Visst kan jag ju kanske söka en heltidstjänst någon stans och flytta dit men det finns ju inga som är längre än fram till jul. Det innebär ju att jag antagligen måste flytta igen. Så nu är jag uppretad för att det inte finns några lärartjänster att söka, jag måste hitta någonstans att bo för mig, min dotter och våra djur. Jag kan säga med en gång att det inte är lätt. Så du som läser det här får gärna hålla tummarna för mig och tänka goda tankar om mig eller åtminstone önska mig lycka till.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards