Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Helene - 21 februari 2014 13:24

Ibland undrar jag om jag verkligen är riktigt rätt vaccinerad. 

Här sitter jag och skall läsa tidningen på nätet och blir fullständigt stressad av
informationen som finns där.

Hjärtat fick sig en omgång med stressbankande.

Jag upplevde att all information fullständigt sprutade över min hjärna och att allt går väldigt fort i detta informationssamhälle.

OS- kommentarer är ju inte så konstiga i dessa dagar så det kanske jag får tåla men

om jag till äventyrs skulle vilja få mer nyheter så verkar det som att jag just idag, just nu, måste läsa om

Justin Bieber, eller vad han nu heter.
Tydligen finns det journalister som KRÄVER att få ut en videoupptagning på när den gode Justin lämnar urinprov efter att han åkte fast för ett tag sen.

Först och främst...finns det inga gränser för vad man kan KRÄVA som journalist och finns det inga gränser för personlig integritet längre?
Jodå, jag vet att den unge mannen är kändis men det innebär ju inte att vi andra har RÄTT att ta del av hans kissande på en videofilm eller?
Att det ens blir ett problem kan jag nog inte förstå.

Kanhända har jag missat poängen med detta, han har kanske bett att dom skall lägga ut den sekvens i hans liv på internet men att det inte framkommit utan att skulden läggs på journalisterna.
Snyggt vinklat kanske.

Egentligen bryr jag mig inte om Justin Bieber.
Han har ju fullständigt ballat ur verkar det som och det är ju tragiskt så det skriker om det.
Ung, musikbegåvad och missbrukar tydligen både det ena och det andra....eller är det inte så?

Han kanske inte ens var där när det hände....


Såklar stod det inte bara om Justin, det fanns ju annat som skrek i rubrikerna. 

Jag insåg bara att jag nog längtar lite efter en vanlig papperstidning utan färgtypning.
Kunna läsa lungt och stilla utan att hjärnan vränger sig varje gång. :)
Aha, tänker du, nu har hon drabbats av ett ålderssymtom. 

Ja, kanske det, det kostar på att hålla sig ajour. Hjärnan orkade inte mer idag.


Dagen i övrigt är rätt seg. Det idiotregnade förut och jag blev nästa ledsen.
Stackars mina djur, hur kul kan det vara att gå ut i detta regnrusk.
Det gäller både för höns, häst och katt.

Akka gjorde processen så kort hon bara kunde.
Inte ens hon ville jaga efter de goda dofterna från skogen idag.

Men, jag är tacksam över att det inte är minusgrader och att vi kanske får en tidig vår.

Har lokaliserat två vettskrämda snödroppar i gräsmattan. Hoppas det blir fler :)


Ha en fin fredag




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards