Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Aktivitet i övervåningen

Av Helene - 31 juli 2013 10:03

Onsdag redan. Tiden går alldeles för fort ibland.

Idag har jag fortsatt måla golvet i övervåningen. Det blir precis som jag tänkt mig och lite bättre.

Golvet är skurat ett antal gånger sedan tvättat med avfettning och sedan slipat. Det tar sin lilla tid men det är värt varenda minut. 

Resultatet blir ett jättefint arbetsrum. Äntligen!

Såklart att jag ser alla andra skavanker som tittar fram när jag målat både tak och golv. När golvet är klart blir det till att måla lite väggar och kanter på bokhyllan däruppe också. Det borde sättas en hel del lister också men....vet inte om jag hinner det innan hösten kommer.


 


Har köpt mig en soffa på loppis också. En födelsedagspresent till mig själv. Fattade inte hur den kunde vara så billig bara. Den är jättefin och välhållen. Inga vägglöss än vad jag kan upptäcka. Äntligen hittade jag en som skulle passa in i mitt vardagsrum. Skön att ligga i förstås. Större och djupare än den förra soffan. Tvättbar klädsel....hurra. Dessutom är den lite svängd så den ser inte så "stel" ut. Visserligen kan man fundera över tygets utseende men faktiskt så passade det ganska bra in bland övriga detaljer.

Den är förstås övertäckt med diverse filtar och skydd med tanke på hundarna som gärna hoppar upp i den när jag inte är hemma. Vill ha den hyfsat fräsch om det skulle komma någon :)


 


Mina kycklingar är 2 veckor. Den första kläcktes idag för 2 veckor sedan. Efter den så kom de flesta dagen därpå och den sist kläckta på fredag fm. Dom fick bo i mitt katthus den första veckan men nu bor dom i det stora hönshuset och har sin värmelampa till hjälp. Dom växer fort och äter mängder.

Först fick dom hackat ägg och malda havregryn, lite nate och vatten. Sedan några dagar har jag köpt kycklingfoder och det är en lättnad. Mycket enklare att fodra dom nu. Dom gillar att få en omgång nate (grön växt) att äta och allt tar slut på nolltid.

Än så länge är dom söta men om några dagar är dom mer som mycket små höns för de får riktiga fjädrar väldigt fort och dunet försvinner.

Spännande att se hur många tuppar det blir den här gången. Förra omgången kycklingar gav 3 tuppar och en höna. Inte så himla bra.


Om en stund skall jag åka till Partille en sväng. Ett besök hos mor och ett besök på Allum.

Ha en bra dag alla ni som läser, vi hörs i augusti!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards