Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Tillbaka i bloggvärlden

Av Helene - 24 juli 2013 20:52

Nu skulle man kunna tro att jag har lagt ner bloggen. Det har jag inte men jag har haft en hel del annat för mig.

I dag för ett år sedan skrev jag om hur ofta jag blir omkörd på väg 156.

Samma historia upprepar sig även detta år och denna dag.

Faktum är att jag helt illvilligt ibland önskar att vissa åker fast för det är ibland rent hysteriskt på vägen.


Idag är det mer moln än sol. Rätt skönt faktiskt.

Gräsmattan har börjat torka och ser inte så inbjudande ut längre.

Däremot har mina växter i krukor och rabatter äntligen börjat växa ordentligt så länge dom får sin dos av vatten.


 

Ett litet hopkok av diverse blomster!



  


Hade tur, för en god vän till mig hade av någon anledning odlat pelargonier i parti och minut och fick för många.

Nu har jag massor med pelargonier i olika färgersom blommar på olika ställen runt huset. Det är riktigt najs.

I övrigt har familjen fått tillökning i form av små kycklingar. 

I dag är den förstfödda en vecka.


  




 




  

En ny erfarenhet, att använda äggkläckningsmaskin, läggs till övriga saker som jag lärt mig på senare år :)

12 stycken nya små liv blev det. Nöjd är jag!


I nästa vecka skall jag lyxa mig med semester igen. Det blir till att slipa golv på övervåningen tror jag. Vill bli klar innan hösten kommer. 


Fortsätter givetvis med att fixa och trixa med inredning och annat också. Har gett mig själv en soffa som jag hittade på loppis. Har inte fått hem den än men jag hoppas att jag lyckas få den i morgon. Då blir den förevigad när den är på plats.


Avslutar detta inlägg med en stolt växt. Någon som vet vad det är?


 


I övrigt tycker jag att ni skall besöka www.kattferie.se och www.djurhomeopati.net eller vidarebefodra dessa sidor till annan behövande! :)

Kram på er, vi hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards