Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Bortblåst

Av Helene - 5 juli 2013 19:26

Nu vill även jag ha lite värme och sol hela dagen. Idag håller huset på att blåsa bort känns det som, bra tork för den som tvättar men mer än så är det inte.

Jag har fått för mig att det blåst oavbrutet sen i maj. Kan det verkligen stämma?

Mina blommsterarrangemang växer inte. Jag tror det är för kallt och för blåsigt för att dom skall ha energi att växa just nu. Inte en dag på evigheter över 18 grader. Märkligt tycker jag.


Hästarna däremot verkar gilla blåsten för flugorna och knotten håller sig borta så de kan beta i lugn och ro.


I morgon kommer mina kids hem och det känns väldigt kul.

Har inte sett dom sen i april. Det blir super att ha någon att laga middag till eller så gör Lisa det, hon är en fena på matlagning.

Kanske jag till och med kan ta fram grillen.....


Har varit och visat upp bilen idag och fick igenom den. Känns skönt kan jag säga.

Var på en ny besiktingsplats i Borås. Litet och alldeles nytt.

Lite konstig turordning men, jag slapp i alla fall vänta mer än 25 minuter. Tyvärr tog dom "dropinkunderna" mellan de bokade besiktningarna. Mer än irriterande tyckte både jag och en kille som fick vänta onödigt länge pga en tomte som "bara" skulle visa bromsar.

I längden kan dom nog inte ha det så för det skapar onödig irritation.


Är nu färdig med målningen i övervåningen. Hängde i krokig arm det sista och var lite orolig för att falla. Högt i tak och många vinklar. Inte alltid så lätt att komma åt på sina ställen även om jag hade en stege.

Fint blev det. Framförallt blev det härligt ljust! Me like.

Bilder kommer såklart.


Om en stund skall jag slänga mig i soffan för jag är väldigt trött. Hela huset är städat, plus färdigmålat och jag är dessutom väldigt hungrig. kan vara bra med lite mat också. 

Kram på er, vi hörs!





 
 
Ingen bild

KM

6 juli 2013 17:08

Jag tror det är en global förändring av vädret. Hos mej har det blåst 366 dagar om året ! Mysko. Visserligen bor jag högt men det ska ju inte betyda att det ska blåsa konstant . Efter 2 mån. strul funkar min datoruppkoppling. Nu kan jag flytta runt pc`n trådlöst i kåken. Freedom ! Jag fyller år o har blivit bjuden på grillkväll hos vänner nere i byn. Me like mutcho. Skönt att bli lite omhändertagen när man är sjukskriven o lite skraltig. Hävv ö najs ivning. KM

Helene

8 juli 2013 23:28

Tack för det, hoppas att du får det trivsamt också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards