Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

På tur med Monica

Av Helene - 2 juli 2013 19:35


 

Min midsommarbukett!




Blåsvarmkall dag idag. Monica och jag var i Borås och handlade lite saker. Jag roade mig med att köpa däck till bilen på en däckfirma som erbjöd mig begagnade däck som såg nästan nya ut för 300 kr per däck, monterat och klart. Taget, kan man säga.

Sen inhandlade jag en liten motor till vindrutetorkarna eller egentligen till vattnet till vindrutan. Givetvis var det fel motor....trots att jag handlade på Laga.se - butik. Motorn som satt på min bil var till en volvo och specialinstallerad. Hur lätt var det att veta det. Byte i morgon för nu jäklar skall bilen bli i körbart skick igen.

Janne har hjälpt mig hela tiden och det känns så härligt att få hjälp och slippa lämna in bilen.

I övrigt snurrade vi runt i några butiker och fick med oss både det ena och det andra.

Jag handlade färg och penslar, diskmedel, diskbortstar mm. Hur kul är det egentligen, skulle hellre velat handla lite nya kläder men ....ja, ni vet.

Har nu målat nästan all panel i taket på övervåningen. Inte alldeles enkelt men det blir bra. Timmerstockarna blir målade med en oljebaserad vit färg så att inte betsen som ligger på dom nu lyser igenom eller blöder.

Golvet skall slipas, men jag inser att jag nog måste ha en riktig slipmaskin för att det skall bli riktigt bra.

Provade att måla en yta i lillhallen utanför mina extra sovrum. 

Jag blev så nöjd att jag nästan steppade.


När allt är klart skall jag äntligen få ett härligt ljust arbetsrum där det kommer att kännas kanon att sitta och jobba.

Bilder kommer, skall bara ladda kameran först.

Ljust kommer det att vara, för att jag har ett takfönster som tur är.


Idag avslutar jag med en bild på Kattprinsessan!


 


Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards