Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Bränslepanik!

Av Helene - 19 april 2011 19:09

Lite panik får jag när jag tänker på vad det kostar att ta sig till jobbet dessa dagar.

Det närmar sig 15 kr litern........alldeles för mycket förstås. Tyvärr kan jag ju inte välja kollektivtrafiken för då skulle jag behöva nästan lika mycket tid att ta mig fram och tillbaka som att arbeta en hel dag.

Hysteriskt jobbig tycker jag. Dessutom har jag ju en Volvo som dricker en hel del bränsle, hur enkelt är det att få den att halvera sin förbrukning månntro?

Känns inget vidare ju mer jag tänker på det.

Därför sätter jag nu in en bild av mina förrymda höns med tupp!


 

Nu är vi långt från hönsgården.....hmmmm, åt vilket håll skall vi gå?


 

Vi går åt fel håll såklart!!!!!


Ungefär så verkade dom tänka. Akka såg till att dom ändrade riktning genom ett utfall som skrämde både hönor och mig. Hon gjorde det mest på skoj för egentligen var hon inte ens i närheten av dom, hon kände nog bara av att jag inte gillade att dom var på väg ut i skogen. Hon är väldigt noga med att hjälpa sin matte mellan varven. Inte alltid så bra kan jag väl erkänna.


I morgon skall vi fira påsk på jobbet med lite god mat. Idag har jag tillsammans med en brukare gjort två rulltårtor. Dom blev riktigt bra för en gångs skull. Alla arbetslagen har bakat för vi skall göra bakelser av våra rullisar.

På morgonen är det musik en timma och sedan drar det ihop sig till lunch.

Jag tror det blir en långlunch med kaffe och bakelser som avslut. Mums!


Påsken närmar sig med stora steg, visserligen har vi fått vänta ovanligt länge på den i år men nu är den här!

Jag har inte ett enda pynt framme och jag vet inte vad det beror på. Minskad pyntlust tror jag. Inte ens ett litet påskris har jag ansträngt mig med av någon anledning.

Det verkar som att båda ungarna kommer hem men jag vet inte riktigt när. Lisa hade ändrat sina planer och drar först iväg till Blekinge några dagar, Björn vet inte när han anländer.....jag lär väl sitta här för mig själv fram på påskafton och undra vad som hände i år igen.......

Ha det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards