Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Påskliljor och hönshus

Av Helene - 10 april 2011 19:41

     

Påskliljor, hästar och världens minsta och ensammaste krokus!


Vilken underbar dag, känner att livet återvänder sakta men säkert.

Har precis pratat med min son och fått höra om Stockholm och annat kul.

Han trivs kanonbra.


Min kamera har fått lufta sig idag.

Tog lite bilder på mina påskliljor.


 

På förmiddagen såg dom ut såhär.....


 

På eftermiddagen hade några av dom börjat slå ut.


 

Små men söta tycker jag!


Runt husknuten har aklejan börjat sega sig upp ur jorden.


 

Jag blir så lycklig när jag ser detta. Akleja hör till mina favoriter. De som växer här har olika färger så det blir väldigt vackert när de blommar.


I övrigt har jag varit ute hela dagen. Har byggt på mitt hönshus. Äntligen har jag kommit igång med det. Egentligen är det bara en tillbygnad för tanken är att husen jag har skall kopplas ihop.

Än är det inte klart men jag har kommit en bra bit på väg.


   


Det är ju modernt med stora fönster så det finn givetvis med i planeringen.

Har byggt huset av en gammal garderobsdel och gamla plank som jag rotat fram.

Taket är inte klart än och jag vet inte riktigt hur jag skall göra. Vill ha mossa även på detta taket nämligen. Det gamla huset har ett fint lager med mossa och jag hoppas att det här blir likadant när det väl är klart.

Hönsgården skall få en betydligt större yta i samband med att jag kopplar ihop mina hönshus. Tyvärr kan jag inte ha hönsen lösa för Akka vill gärna jaga dom.

Annars är det ganska mysigt att ha dom gående i trädgården och plocka lite av varje.


 

Akka har gosat sig på gräsmattan hela dagen, här har hon fått ett litet tuggben som verkar smaka mums.

Leo orkar inte med att jag är ute hela tiden så han ligger i sin korg i köket och verkar vänta på att jag skall komma in.....ibland kommer han ut och vill ha lite kel sen går han in igen.

Kanske åldern tar ut sin rätt även på små sega herrar.


Som avslut på mitt byggande och mina stora funderingar, för sådana har jag hela tiden, så tog jag Akka med mig på en promenad för att kolla in hur vägen ser ut.

Ja, inte min vanliga väg utan den som går åt andra hållet och som är "nyanlagd" men inte körduglig den heller.

Det vill allt till att dom rättar till allt som dom kört sönder inom kort annars blir det ytterligare en bil mindre för mig. Djupa gegghål och annat besvärligt har det blivit när virkesbilarna susat förbi här. Jag vet dessutom att det kommer att köras fler lass innan allt virke är borta.

Nä, nu blir det duschen och sedan Burn after reading, jag gillar bröderna Coen, eller hur dom nu stavar sitt namn...

Påskpuss till alla

 
 
Ingen bild

Therese (björkis)

11 april 2011 23:42

Ja när ditt hem är som det är nu är det lätt att glömma den hårda vintern:)

Våren ligger före hos dig, här i Bårhult är det mest krokusar än sålänge:)

Hoppas det är bra!

Helene

12 april 2011 20:02

Hej Therese! Ja du, vintern är ett minne blott...
Var glad över dina krokus jag har bara en enda ensamochallenakrokus, en liten en! :)
Allt är bra men jag känner en viss längtan efter Björkis ....
kram

 
Ingen bild

Tezz

12 april 2011 23:50

Ja jag förstår det. Tråkigt att det blev som det blev. Jag förstår också om du är förbannad, det hade jag vart.

Vi ses...Kram

Helene

13 april 2011 17:56

Jag hoppas verkligen att vi ses endera dagen!
kram till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards