Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Proppmätt

Av Helene - 25 mars 2011 20:24

Hej alla! Idag är det fredag och arbetsveckan är slut.

Gjorde en utflykt med brukarna idag till en liten rolig butik där det finns second hand och nygjorda kluriga prylar.

Blev häftigt förälskad i en rolig väska gjord av kaffepåsar, ja ni vet, själva påsen/förpackningen som kaffet ligger i.

Funderar på att köpa en med gevalialook. Det fanns småväskor också. En kul idé som jag blev rätt avundsjuk på att jag inte kommit på själv.

Butiken innehöll mer smått och gott. Skall botanisera där vid fler tillfällen.

Efter hemkomst blev det en tur till den stora mataffären.

Fy katten vad fort det går att fylla en kundvagn. 1000 kr fattigare på nolltid.

Väl hemma åt vi en mycket god middag, sonen och jag.

Varmrökt lax och sallad plus sås med vitlöksdoftande kräftstjärtar och en skiva camembert. Nu är jag proppmätt!

Tänker ägna de närmsta timmarna åt en film jag inhandlat och sen blir det bingen och god sömn. I morgon är det sovmorgon! Jippie!


Har förresten en gäng med grävlingar på besök. Det piper och gnäller under golvet som vanligt vid den här tiden.

Som om inte det skulle vara nog så har de två älgarna som dök upp här tidigare invaderat markerna runt huset.

Varje morgon står dom utanför köksfönstret och äter från kvistar och liggande träd. Härom morgonen var jag tvungen att schasa bort dom för jag tyckte dom var oroväckande nära huset och mina hundar som ville ta sin morgonrunda.

Jag är inte rädd för dom, inte än.

Jag misstänker att älgkon skall ha en ny kalv och att hon kommer att jaga bort fjolårskalven. Hoppas inte att jag hamnar i skottlinjen då bara.....

Det är tragiskt när detta händer och den förvirrade fjolårskalven skall börja ett liv för sig själv när den nya älgkalven föds.

Jag tror inte att älgar är farliga om du inte hamnar mellan mor och barn eller skrämmer dom av någon anledning.

Vill dom vara här runt huset så är det ok. Jag gissar att dom försvinner så fort hästarna kommer hem.

Eller......

I morgon skall jag köpa påskliljor i bunt, gör det du med!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards