Alla inlägg den 30 september 2008

Av Helene - 30 september 2008 20:39

Vilken otrolig hemresa jag hade idag! Himlen var svart men solen lyste på vissa valda träd under min resa hem från jobbet. Regnbågen syntens tydligare än någonsin med en början och ett slut. Jag kom på mig med att fundera på om man märker av att man finns där regnbågen snuddar marken...det var så trolskt att jag blev alldeles tagen. Helt otroligt, mera sånt efter en dag på jobbet! Väl hemma klädde jag snabbt om till stallkläder och luftade hunden som väntat på mig. Snart satt vi i bilen på väg till Daisy och Lisen. Daisy är så rolig för när hon hör min bil så gnäggar hon intensivt. Jag är väl förknippad med mat skulle jag tro.

Det har ju regnat i perioder idag så hästarna var blöta och tyckte nog att det var rätt mysigt att komma in en stund för att få äta i lugn och ro. En egen hög med hö måste vara toppen om man är häst. I och för sig tycker dom nog att det är ok att gå ut igen när maten är slut men så blir det inte.

Dom får vänta tills morgonen kommer igen.

Väl hemma avverkade jag samtal med min mor som ville ha besök av mig under veckan. Vi bestämde torsdag av någon anledning.

Kollade sedan in mina hemuppgifter från min kurs i djurakupunktur. Milde himmel tänkte jag. Skall jag kunna allt det här? Var jag där överhuvud taget? Var är mina anteckningar! Hjälp, hur skall det här gå! Ok, jag vet hur det är med kurser, jag brukar tillslut få saker på rätt köl men det är alltid lite chokerande att mitt minne är som en sil. Här gäller det att plugga om det skall bli något av det.

Hör nu hur regnet fullständigt forsar ner, då är det gott med en brasa i kaminen och en hund som snusar vid mina fötter.

Tut i luren på er, vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards