Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Rådjur

Av Helene - 6 oktober 2008 21:48

Det är snart tid för älgjakt igen! Detta meddelades av en grön gubbe på fyrhjuling att snart skall skogen fyllas av jaktfolk och kanske kommer dom att behöva parkera på min tomt! Ok, tänkte jag, dom kommer tidigt på morgonen när jag sover min skönhetssömn och parkerar på "min" tomt, jag hyr huset, men eftersom det bara är en smal väg hit så undrar jag om jag kan komma ut med min bil! Tar dom hänsyn till det undrar jag. Dom är liksom inte vana vid att det bor någon i detta huset vid den här tiden på året och sen är jag nyfiken på hur nära huset dom skall ha sina pass. Alla sitter ju inte i torn och spånar på fyrbeningarna. Tänk när min rottis studsar ut för morgontoaletten och tar sin vanliga runda...... vad kan inte hända då?! Vem blir mest rädd, Akka eller jägarna och vågar jag koppla henne för en fredlig morgonpromenad när det står gröna gubbar i buskarna?

Tänk om någon tror att jag är en älg eller så....

Att jag funderar på detta beror på att jag tyvärr trampat rätt in i ett aktivt jaktlag som var på pyrsjakt en augustidag för evigheter sen. Där fanns en jägare som blev mer än upprörd över mitt intrång och faktiskt hotade mig med gevär och diverse ovanligt fula ord. Jag visste inte att jag var så korkad och att jag var en hora, kunde dra åt ...., ja ni vet, mm mm. Lite chockad blev jag allt trots att jag då var i sällskap med mina stora grosserhundar som jag hade på den tiden. Det var väldigt obehagligt skall jag säga, jag vill inte uppleva det igen. Det är därför som jag är lite fundersam. Antagligen behöver jag inte ägna så mycket tankar åt detta, jag kanske inte ens märker att dom är här ute.

Idag är det stjärnklart och jag tyckte att asfalten glittrade när jag körde hem från stallet. Hmmm, snart kommer de där förrädiska halkplättarna igen,

man får nog se upp om man vill hålla sig på vägen. Räddade mina blommor när jag kom hem. Vill gärna klara dom ett par dagar till innan frosten slår till på allvar.

Bilden som jag lägger ut idag kommer ifrån denna sommaren. Ett rådjurskid låg mitt på vägen i en kurva. Vi var bara tvugna att flytta på den annars hade den blivit platt som en pannkaka. Det kändes som att jag gjorde något helt fel när jag lyfte upp det lilla kidet, men jag har hört att det inte skall spela någon roll om man rör dom för mamman bryr sig inte och vad hade vi att välja på?

Rådjursögon och kid är superfint, vi hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards